Skupo putovanje – i porez?
Da li je trošak za neko egzotično putovanje dokaz da se radi o osobi koja je utajila porez, naravno da nije.
Svedoci smo da je pre neki dan Poreska Uprava zatražila od turističkih agencija da dostave podatke o putnicima koji su u prethodnom periodu platili putovanje skuplje od 5.000 eur.
Da se razumemo, poraz treba i mora da se plaća. Prva glasam za obavezno plaćanje poreza i doprinosa. Nema smisla da jedan procenat stanovništva plaća porez od kojeg se grade putevi, škole, bolnice i ostalo, a da koristimo ravnopravno svi. I oni koji plaćaju uredno svoje obaveze a još više on koji imaju, ali im je „žao da bacaju nepotrebno novac“ na porez, rade u sivoj zoni, i sve nas, koji redovno plaćamo, smatraju da smo nevešti i neuki.
Teško je prebrojati koliko su puta državni organi pokretali pitanje porekla imovine. Zako o poreklu imovine usvajan je više puta. Puno puta je pokretana akcija kontrole i ispitivanja imovine pojedinaca, i obično bi se dešavalo ništa. Malo priče po novinama i televiziji, i opet po starom.
Da li i će sada biti tako, ostaje nam da vidimo.
Lično smatram, da ovaj ni malo lak posao može da se uradi na bezbroj drugih načina, dovoljne su katastarske knjige, podaci o rgistraciji skupih kola koji se takođe nalaze u kompjuterima državnih organa i tako dalje, itd. Zahtev od turističkih agencija da dostave podatke o putnicma koji su platili skupe aranžmane, apsolutno je nepotreban, neću u opšte da zalazim u temu Zakona o zaštiti podataka o ličnosti, već razmišljam o zaštiti radnog vremena i destabilizaciji poslovanja turističkih agencija, koje inače već dve godine rade tek da bi opstale.Nije samo turzam ugrožen zbog pandemije, veliki broj privrednih grana ozbiljno je uzdrman i na kolenima je. Pa zašto onda tim privrednicima otežavati u već teškim uslovima poslovanja.
Još jednom moram da naglasim, da apsolutn podržavam sve akcije državnih organa da se što više poslovanja prevede iz nelegalnih tokova u legalne. Ovu akciju ne poržavam samo zbg ravnopranosti uslova poslovanja, već i zbog veće sigurnosti i kvaliteta proizvoda i usluga. Činjenica je da su društvene mreže zatrpane ogromnom ponudom proizvoda i suluga, ali da se ne zna ko ih nudi, fizičko lice ili privredni subjekt. Kome će te uputiti reklamaciju ako vam proizvod ne odgovara, kada stoji poziv, poručite u DM ili Inbox-u.
Ova i neke sličene teme bile su razlog mog gostovanja na TV Kurir.
Možete pogledati celu emisiju OVDE:
About the Author
Biljana Trifunović
Diplomirani sam ekonomista, sa bogatom biografijom iz oblasti realne ekonomije. Moj zadatak, moj posao, je da drugim preduzetnicima budem vetar u leđa, da im pomažem da se što lakše snađu i primene propise u svom poslovanju. Moj životni stav je da se posao pokreće i radi zbog zarade. Obožavam da platim veliki porez, znači zaradila sam, ali nikako ne i kaznu. Zato se maksimalno trudim da privrednike što više upoznam sa propisima, i da ih primenjuju, iz jednog osnovnog razloga, da se oslobode straha od eventualne kazne. Pišem stručni blog www.biljanatrifunovicifa.com. Predavač sam iz oblasti spoljne trgovine i deviznog poslovanje. Redovno držim treninge u PK Beograd, RPK Novi Sad, kao i u organizaciji firme „IFA“ d.o.o., Beograd. Aktivno radim za veliki broj domaćih i stranih kompanija konsalting iz oblasti spoljne trgovine i deviznog poslovanja Izrada studija o transfernim cenama je aktivnost kojoj se apsolutno posvećujem u prvoj polovini godine.
Follow Biljana Trifunović: